PMirko 2009.01.26. 23:06

Bank job

Történt ugyanis, hogy 500 eurót szerettem volna felváltani kisebb címletekre. Gondolkodtam rajta, hogy majd vásárlásnál visszaadnak belőle, de elképzeltem a szituációt, ahogy a Rákóczi téri CBA-ban fizetnék fél kiló kenyérért, 20 deka sajtért és egy Soproniért egy 130 ezressel. Jobb esetben csak kiröhögnek, rosszabb esetben megvernek, elveszik a pénzem és kidobnak a boltból. Ezért azt az egyszerűnek tűnő utat választottam, hogy jól felváltom a pénzem egy bankban, hiszen ott úgyis van elég.

A méltán nagynevű Nordea bankot céloztam meg, amely az egyik legnagyobb bank itt az északi államokban. Reméltem, hogy itt bizonyára nem lehet gond, az egészet gyorsan, mosolygósan elintézik nekem, hiszen mégsem egy túlzottan bonyolult banki műveletről van szó. Gabriellel, egy amerikai lánnyal együtt mentünk, neki pénzt kellett átutalnia. (Netbankot ugyanis nem ad a Nordea annak, aki egy évnél kevesebbet tartózkodik az országban. Ezek az emberek bankkártyát sem kaphatnak. Sőt, megdöbbentő számomra, hogy Európai Uniós állampolgárként még bankszámlát sem nyithatok személyi igazolvánnyal, csak útlevéllel. Ez alól kivétel a Nordea - nesze neked integráció -,  ezért is jöttem ide, hátha jófejek lesznek.) Mint minden rendes ember téptem magamnak számot, kivártam a magam 10 percét, majd számomra is meglepő módon mindenféle gyomorgörcs nélkül járultam a bank pultjához, ami azért ritka a bankokban. No de mégis csak egy rutin dologról van szó. A pultnál egy hatvan körüli, szétálló, nem természetes szőke néni fogadott, aki ritka kivételként, nem nagyon beszélt angolul. Azért megértette, hogy mit is akarok, majd kérdezte, van-e bankszámlám a Nordeánál. Mondtam nincs. Na ez bizony baj. A néni hevesen ingatni kezdte a fejét, majd a szomszéd hölgyet kérdezte, aki jól beszélt angolul. Egy ideig tanácskoztak, majd ő is elmondta, hogy sajnos nem tudják felváltani nekem Nordeás bankszámla nélkül. Ez bizony baj. Lelki szemeim előtt megjelent a béketűréséből nehezen kihozható pénztároskisasszony, amint hozzám vág egy üveg vodkát, látva 500 eurósomat, amellyel épp szeretném kifizetni Panda márkájú csokimat 1,10 Euró értékben. Azonban jött a mentő gondolat: Esetleg tudnának tanácsot adni, hol tudom felváltani a pénzemet, ha már ők ezt nem teszik meg nekem. Ekkor jött a harmadik kisasszony, aki meghallgatta a történetet, majd nagy fejcsóválás közepette tudtomra adta, hogy bizony itt Finnországban a bankok nem váltogatnak pénzt csak úgy bankszámla nélkül. Hogy is nézne az ki, hogy hülye turista idejön a pénzével és csak úgy sitty-sutty fel akarja váltani. Hát nem Balkán ez, de semmi esetre sem Váci utca. Úgyhogy szomorúan, ám nem reményt vesztve jöttem ki a bankból és elindultunk visszafelé. Útközben egy másik bank mellett is elvezetett az utunk, hát gondoltam teszek egy próbát és beléptem, mint Józsi bácsi a pártba, nem tudva mi vár rám. Itt az információnál várakoztam kicsit, de a kötelező tíz perc álldogálás után előadtam történetemet a banki asszisztens kisasszonynak, aki némi gondolkodás után azt mondta, hogy nem biztos, de megkérdezi. Elsétált valahova hátra, ahol a bankigazgatók laknak, majd visszajőve tudtomra adta, ennek bizony semmi akadálya, felváltják szívesen az 500 eurósomat, csak fáradjak a kasszához, ahol láss csodát, csupán 5 perc várakozást követően kezembe kaptam az 500 eurósom helyett 10 darab 50 euróst. Őrület, mindezt bankszámla nélkül, és még csak meg sem motoztak.

Egyetlen értelmes magyarázatot találtam arra, hogy miért nem váltotta fel a Nordea a pénzem: A világgazdasági válságban gyanús az az ember, aki 500 euróssal a kezében rohangál és nem vesz belőle gyorsan egy fél aranyrudat. Mást nem tudok elképzelni. Esetleg még azt, hogy a feltételezésekkel ellentétben, nem csak Magyarországon vannak hülye szabályok.

5 komment

Címkék: euró finnek

A bejegyzés trackback címe:

https://szociofinn.blog.hu/api/trackback/id/tr54905050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zolivér 2009.01.27. 16:33:35

Én arra szavazom, hogy nem csak Magyarországon vannak hülye szabályok. :)

dead 2009.01.27. 20:20:29

Valami ilyesmit gondolhatott a kedves banki alkalmazott: "Idejönnek ezek fiatalok, és azt hiszik itt mindent lehet. Hogyan élhetnek ezek azokban a távoli neve nincs országokban! Egyszerűen felháborító! De kérem szépen tanuljátok meg: nálunk vannak szabályok!

MR.G. 2009.02.05. 07:40:59

azon csodálkozott, hogy nem váltottad be egyből forintra, ha mér megdolgoztak érte. te megvetted 250-ért és most elkótyavetyéled, ejnye. százötvenezressel meg még szebben néznek rád.

vidra84 2009.02.13. 09:17:12

biztos nem álltam volna ennyit sorba emiatt. be kell menni egy tesco méretű boltba, venni egy csoki, és hülyén nézni (meg persze elfelejteni minden nyelven) ha nem akarnak visszaadni. valószinűleg megoldják, ha látják, hogy hülye vagy.
Egyébként honnan van neked 500 eurósod?

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2009.04.29. 21:43:02

Spanyolorszagban Bin Ladennek hivjak az 500 Eurost, mert mindenki tudja, hogy letezik, de meg senki sem latta.

süti beállítások módosítása